Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi

Działamy na rynku profesjonalnych zarządców w oparciu o zapisy ustawy z 24 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz. U. z 2015r., poz. 1892) i innych ustaw, według aktualnego stanu prawnego.
Ofertę kierujemy do wspólnot mieszkaniowych w zakresie kompleksowej obsługi nieruchomości:
1. Obsługa administracyjna
- prowadzenie wykazu lokali mieszkalnych i użytkowych, właścicieli lokali, najemców,
- przygotowywanie i zwoływanie zebrań członków wspólnoty,
- przygotowywanie projektów uchwał,
- powiadamianie o podjętych uchwałach,
- prowadzenie korespondencji w imieniu zarządu wspólnoty mieszkaniowej z właścicielami lokali, najemcami, instytucjami państwowymi i innymi podmiotami,
- zapewnienie utrzymania w należytym stanie sanitarnym nieruchomości wspólnych służących do wspólnego użytku mieszkańców i innych użytkowników nieruchomości,
- poszukiwanie dodatkowych źródeł dochodów dla nieruchomości,
2. Obsługa księgowa
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji przychodów i kosztów wspólnoty zgodnie z uchwałą właścicieli lokali podjętej w tej sprawie,
- dokonywanie naliczeń wysokości opłat za lokale mieszkalne i użytkowe,
- kontrola wpływających dokumentów księgowych pod względem formalnym oraz terminowa realizacja płatności,
- wystawianie not księgowych, rachunków i faktur,
- kontrola wydatków w ramach rocznych planów gospodarczych i podejmowanie stosownych działań w celu zabezpieczenia płynności finansowej nieruchomości,
- dokonywanie okresowych rozliczeń mediów w lokalach mieszkalnych i użytkowych,
- sporządzanie dokumentacji, wniosków kredytowych do banków na sfinansowanie remontów oraz obsługa zaciągniętego kredytu,
- lokowanie wolnych środków na lokatach terminowych i rachunkach oszczędnościowych nieruchomości,
- przedsądowa windykacja należności nieruchomości,
- udostępnianie danych finansowych członkom zarządów wspólnot mieszkaniowych oraz właścicielom lokali
- przygotowywanie projektów regulaminów rozliczania mediów,
- wypełnianie wniosków o przyznanie dodatków mieszkaniowych,
- sporządzanie zgodnie z obowiązującym prawem deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych,
- przygotowywanie deklaracji i rozliczenia z urzędami skarbowymi i ZUS,
3. Obsługa techniczna
- utrzymanie w należytym stanie technicznym budynku i urządzeń technicznych przez:
- zlecenia usuwania awarii i dokonywania napraw,
- zapewnienie bieżącej konserwacji napraw i remontów przez specjalistyczne firmy konserwacyjne i remontowe,
- zapewnienie wymaganych prawem okresowych przeglądów budynków i instalacji technicznych, realizacja zaleceń zawartych w protokołach z okresowych przeglądów technicznych budynków,
- przygotowanie umów z wykonawcami robót,
- końcowe rozliczenie wykonanych robót,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego.
4. Obsługa prawna
- doradztwo w sprawie funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych,
- opiniowanie treści szczególnych uchwał,
- sporządzanie pozwów sądowych,
- sporządzanie komorniczych wniosków egzekucyjnych,
- sporządzanie wniosków do sądów wieczystoksięgowych o wpis
Wykonujemy czynności zwykłego zarządu, na podstawie umowy o zarząd nieruchomością wspólną, za wynagrodzeniem negocjowanym indywidualnie z potencjalnymi klientami.